Kultowa marka Heinz

Wielu osobom nie trzeba tłumaczyć, czym jest Heinz, bo nazwisko to jest znane lub chociażby kojarzone z reklamą, gdzie wpadająca w ucho piosenka zachęcała do spróbowania produktu, jakim jest ketchup. Ale nie jest to jedyny wytwór Heinza, jest ich znacznie więcej. Co takiego kryje się pod heinz 57 varieties? To nic innego jak odmiany produktów marki Heinz, które dostępne są na rynku i których warto skosztować.

Znana marka spożywcza

Będąc precyzyjnym i dokładnym, pod nazwą heinz 57 varieties kryje się synekdocha historycznego sloganu reklamowego, jakim było używanie właśnie liczby 57 określającej liczbę odmian produktów.
Firma H. J. Heinz swoją siedzibę ma w w Pittsburghu w stanie Pensylwania w Stanach Zjednoczonych, a użyte wyrażenie zostało wykorzystane w kampanii reklamowej, która miała przedstawić markę w dobrym świetle i wpłynąć na konsumentów oraz ich chęć zakupu. Reklama ta powstała w 1909 roku, zaś Henry Heinz zaprezentował listę produktów już w 1896 roku.

Historia stojąca za sloganem

Sam właściciel wyznał, że do stworzenia podobnego sloganu zainspirowała go reklama sklepu obuwniczego, którą widział podczas pobytu w Nowym Jorku. Nie do końca jest jasne, skąd wzięła się liczba „57”. Heinz przyznał, że cyfra „5” jest jego szczęśliwą, zaś cyfra „7” była ulubioną cyfrą jego małżonki. Twórca marki powiedział jednak również, że cyfra „7” wybrana została przez „swój psychologiczny wpływ i znaczenie dla ludzi w każdym wieku”. Głównym założeniem właściciela było, by marka prezentowała i produkowała jak największą liczbę marynat. Nim ogłosił swoje hasło reklamowe, firma Heinza już stała za powstaniem ponad 60 produktów.

Pierwszym produktem przygotowanym pod reklamowym sloganem był chrzan. Obecnie znaleźć można pod nim różne marynaty i inne produkty, między innymi zupę z małży czy z żółwia, zupę pieprzową, masło jabłkowe, gotowane spaghetti, majonez, ketchup, sos Worcestershire, czysty ocet cydrowy.
Slogan stał się na tyle popularnym, że stworzono pod nim również sos do steków.