Pieczona marchewka i burak

Marchewka

Trzeba zacząć od tego, że marchewka zawiera w sobie bardzo dużo wartości zdrowotnych dla człowieka. Znaleźć w niej możemy witaminę A, C , B1, B2 oraz B6. Wpływa pozytywnie na nasz wzrok, dzięki swoim antyoksydacyjnym właściwością przeciwdziała między innymi zaćmie starczej. Wpływa dobrze na nasz wygląd skóry. Pobudza produkowanie kolagenu oraz poprawia wytrzymałość naczyń krwionośnych, co powoduje zmniejszenie ryzyka wystąpienia żylaków.

Wpływa pozytywnie na obniżenie bólu podczas miesiączki u kobiet, a także zmniejsza krwawienie podczas okresu. Regularne spożywanie marchewki może skutecznie działać na zapobieganie rozwinięcia się cukrzycy typu II.

Pieczone marchewki mogą okazać się smacznym a zarazem wartościowym dodatkiem do naszego obiadu. Ich przygotowanie wcale nie jest trudne ani czasochłonne. Należy zatem rozgrzać piekarnik do około 180 stopni. Marchewki obrać i pokroić według uznania na podłużne kawałki lub plasterki. Ważne aby nie były zbyt cienkie. W naczyniu, w którym zamierzamy przygotować marchewki układamy a następnie smarujemy je oliwą, miodem lub czymś o podobnych cechach. Teraz musimy odczekać około 30 minut, gdy marchewki będą upieczone i będą mieć odpowiedni kolor.

Burak

Nie zbyt popularny to pewnie nie ma dużo właściwości zdrowotnych może się wydawać na pierwszy rzut oka. Jednak tylko z pozoru, ponieważ jest to warzywo bogate w składniki mineralne takie jak magnez, cynk, żelazo, potas czy fosfor. Ponad to znajdziemy w nim witaminy z grupy C, A E, B oraz K. Spożywając to niepozornie wyglądające warzywo możemy poprawić swój układ kostny, wzmocnić swoje zęby jak i również nawodnić swój organizm. Burak dzięki właściwością utleniającym, może okazać się pomocny dla naszej przemiany materii, usuwając szkodliwe toksyny z  naszego organizmu. Ponadto dobrze wpływa na obniżenie ciśnienia krwi, szczególnie jest zalecany dla osób borykających się z nadciśnieniem. Jednak kobiety karmiące piersią lub w ciąży nie powinny jeść zbyt dużo buraka.

Aby przygotować pieczone buraki równie jak w przypadku marchewki nie potrzeba dużo czasu jak i umiejętności. Tak jak w przykładnie powyżej piekarnik nastawiamy na około 180 stopni. Buraki obieramy ze skórki, następnie kroimy na większe kawałki. Możemy dodać do nich na przykład cebulę ewentualnie czosnek. Wszystko mieszamy w jednym naczyniu i wstawiamy do piekarnika na około półtorej godziny. Pieczone buraki najlepiej podawać na ciepło do różnym mięs, można je wykorzystać na dużo sposobów i zawsze będą się dobrze komponować.